Skip to content ↓

O nas

  • Centrum Wsparcia Informatyzacji (CWI) powstało 31.03.2023 r. w wyniku reorganizacji jednostek AGH z obszaru IT i jest jednostką pomocniczą, należącą do grupy centrów administracyjnych w administracji centralnej w rozumieniu Regulaminu Organizacyjnego AGH, wchodzącą w skład Sektora IT.
  • Działalnością CWI kieruje Dyrektor, podlegający bezpośrednio Dyrektorowi ds. IT.
  • Wewnętrzną strukturę CWI określa Dyrektor ds. IT w zależności od okoliczności i potrzeb. Struktura CWI podlega zatwierdzeniu przez Rektora w zakresie powoływania wewnętrznych jednostek zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym.
  1. Dyrektor odpowiada za funkcjonowanie CWI, we wszystkich aspektach jego działalności. Do głównych zadań Dyrektora należy:
    • zarządzanie CWI jako jednostką organizacyjną AGH, na zasadach określonych prawem w tym prawem wewnętrznym AGH, z uwzględnieniem upoważnienia udzielonego przez Rektora,
    • tworzenie planów realizacji zadań CWI,
    • organizacja bieżącej działalności CWI oraz zarządzanie pracownikami i zasobami materialnymi przypisanymi do CWI,
    • nadzór organizacyjny i merytoryczny nad realizacją zadań CWI, monitorowanie osiągania podstawowych celów,
    • przedstawianie Dyrektorowi ds. IT rocznych sprawozdań z działalności CWI.
  2. Dyrektor CWI w szczególności:
    • jest bezpośrednim przełożonym wszystkich pracowników zatrudnionych w CWI,
    • składa do Dyrektora ds. IT wnioski w sprawach zatrudnienia i zmian warunków umów podległych pracowników,
    • jest dysponentem środków finansowych przewidzianych w planie rzeczowo-finansowym AGH na realizacje zadań CWI, w zakresie określonym pełnomocnictwem Rektora,
    • odpowiada za organizację funkcjonowania jednostki zgodnie z zasadami określonymi w prawie w tym w szczególności w Statucie, uchwałach Senatu i zarządzeniach Rektora,
    • odpowiada za przygotowanie projektu planu rzeczowo-finansowego CWI i jego wykonanie,
    • planuje i nadzoruje racjonalne wykorzystanie zasobów lokalowych CWI,
    • sprawuje nadzór nad terminową realizacją ustaleń, decyzji i obowiązującej sprawozdawczości.
  • prowadzenie analiz w obszarze szeroko rozumianej informatyzacji (cyfryzacji)

  • tworzenie i upowszechnianie raportów oraz prognoz związanych z przedmiotowymi obszarami

  • bieżąca obsługa administracyjną zadań realizowanych przez Sektor IT

  • prowadzenie spraw finansowych Sektora IT i jego jednostek

  • prowadzenie spraw kadrowych i płacowych Sektora IT

  • obsługa działań pod względem zgodności z przepisami prawa

  • prowadzenie spraw majątkowych jednostek Sektora IT

  • wspieranie oraz szkolenie użytkowników centralnych systemów i aplikacji AGH

  • współdziałanie z innymi jednostkami w zakresie realizacji zadań z obszaru IT

  • koordynowanie zakupów oprogramowania wykorzystywanego przez całą Uczelnię lub większość jednostek organizacyjnych

Stopka